Seowcy twierdzą, że tak długo jak ludzie będą szukać informacji w internecie, tak długo potrzebne będzie SEO, które ułatwia znalezienie tej informacji

21 sierpnia 2015

Content marketing to obecnie takie działania, których nie można już robić na odwal się. Link building to już przeszłość.

W bieżącym roku osoby, które zajmują się zagadnieniami SEO doceniają przede wszystkim linkeaming. W związku z wprowadzającymi zmianami można oczekiwać, że firmy, które oferują pozycję Top 10 za grosze w końcu znikną ostatecznie z rynku. Pigeon, czyli Gołąb, to aktualizacja algorytmy Google, która została dokonana do angielskiego internetu i w tym roku powinna się ona pojawić również w Polsce. Jeśli nawet nie to już i tak warto się na ten algorytm przygotować. Zmiana tego algorytmu powoduje, że wyszukiwarka zaczyna inaczej funkcjonować i zaczyna dobierać nam stronę w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. W związku z tym wyniki wyszukiwania dla punktów usługowych czy sklepów mogą się całkowicie zmienić. Seowcy muszą obecnie brać coraz więcej czynników pod uwagę. Mówi się o tym, że wyszukiwarka Google będzie także brała pod uwagę czynniki behawioralne, a więc między innymi to czy content jest dopracowany, ale również to jak ładuje się strona oraz gdzie są ustawione najważniejsze dla odwiedzających informacje.

Inteligentne wyszukiwanie Obecnie trudno zauważyć jakich trendów w świecie internetu można się spodziewać za rok czy dwa. Dlatego trzeba być naprawdę przewidywalnym, aby cały czas myśleć wprzód i spodziewać się co może się na rynku stać. Oczywiście jednego zawsze można być pewnym. To co obecnie jest na topie za 5 lat będzie jak z ery dinozaurów. W 2018 roku szacuje się, że będzie można mówić o świecie mobile. Wtedy to udział w ruchu mobilnym na być większy niż ruch urządzeń, które stoją na naszych biurkach. W tej chwili mówi się o tym, że ruch mobile trzeba doceniać a około 2020 roku powinien on stać się już całkowitym priorytetem. Będzie to wpływać i na SEO i na wszystkie inne aspekty internetu. Można się liczyć z tym, że za około 5 lat wyszukiwarki całkowicie się zmienią i zatoczą koło. Początkowa była dla nich najważniejsza treść, ale z czasem ludzie nauczyli się wyszukiwarki oszukiwać i korzystać z nich w taki sposób, który dla nich był najwygodniejszy. Jednak za około 5 lat ich siła obliczeniowa będzie tak duża, że na strony znowu będzie się patrzyło jedynie pod kątem treści. Wyszukiwarki będą dopracowane a algorytmy inteligentne. Google radzi sobie również coraz lepiej z językiem polskim, dlatego należy się spodziewać, że za parę lat już tym bardziej będzie brane pod uwagę właśnie pod kątem treści to co przygotowują nasi użytkownicy tak samo jak jest to w zakresie wyszukiwarki anglojęzycznej.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.