Pozycjonowanie stron

13 sierpnia 2015

W sieci znajdziemy masę różnorakich informacji, które mogą dotyczyć praktycznie wszystkiego co tylko będzie nas interesowało. Dlatego czasami warto również zapoznać się z treściami, które odnoszą się do pozycjonowania stron, ponieważ również jest to ciekawy temat.

Jak wyglądało pozycjonowanie (SEO) stron w Google w 2014 r.? Zanim zagłębimy się w to co obecnie sprawdza się najlepiej warto sobie nieco przypomnieć jakie formy pozycjonowania, jeszcze nie tak dawno się najlepiej sprawdzały a co obecnie ma znaczenie. W zeszłym roku podobnie jak w poprzednich latach Google znów pracowało na algorytmami. Okazuje się, że najwięcej zmian przynosił algorytm Panda oraz obecnie nowy Pingwin. Coraz większe znaczenie przy pozycjonowaniu stron ma obecnie treść a nie tylko już linki. Coraz częściej nakładane są również kary na te strony, które nie działają zgodnie z zasadami Google i są raczej pozycjonowane przy wykorzystaniu technik czarnego SEO. Jak pozycjonować strony w 2015 r., czyli jakie techniki pozycjonowania się sprawdzą? Dlatego warto również wiedzieć czego obecnie się można spodziewać i jak pozycjonowanie powinno się zmienić w bieżącym roku. Przede wszystkim kierunek, w jakim Google będzie szło już jest wyraźnie nakreślony. Trzeba się spodziewać, że dalej będzie wybrana treść i to ona będzie dla wyszukiwarki najważniejsze.

Responsywność strony Coraz większą uwagę przywiązuje się także do tego czy strona ma charakter responsywny i będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jest to na pewno swego rodzaju ukłon w stronę klientów, ale jest on pozytywnie oceniany, dlatego będzie to również wpływało na pozycję strony w wyszukiwarkach. Można się także spodziewać, że wyszukiwarka będzie szczególnie oznaczała te strony, które są mobilnie przyjazne. Nowością będzie także możliwość przeszukiwania strony przez wyszukiwarkę przy użyciu specjalnie zrealizowanego boksu, który pojawi się pod stroną. Funkcja taka powinna mieć również opcję autouzupełnienia. Dzięki temu klienci będą łatwiej szukać informacji, które będą dla nich miały istotne znaczenie. Gdy chce się mieć bardzo wielu odwiedzających na stronie to na pewno warto usunąć z niej takie aplikacje, które działają w oparciu o flash. Obecnie bowiem jest to taki format, który nie jest obsługiwany przez wszystkie urządzenia. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie HTML5. Należy jednak pamiętać, że przy stronie będzie także informacja o tym, że wykorzystywany jest flash i przez to niektórzy użytkownicy mogą się decydować na omijanie naszej strony. A jeśli będzie omijana to niestety będzie miało także wpływ na jej pozycję. Na stronę i jej pozycję wpływa także korzystanie z protokołu HTTPS, który jest pozytywnie traktowany przez wyszukiwarkę.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.