Skuteczne działania SEO – mierzymy efekty pozycjonowania

19 sierpnia 2015

Działania, które podejmuje się prowadząc firmę trzeba sobie bardzo dobrze przemyśleć. Należy dobrze ocenić jaka jest możliwa efektywność czy skuteczność konkretnych działań.

Trzeba wiedzieć co robić, by osiągać możliwie najlepsze efekty. Podobnie z taką refleksją trzeba również podejmować działania SEO. Musimy bardzo dobrze się zastanowić nad tym jakie efekty chcemy uzyskać i czy dzięki temu możemy również zwiększać swoje przychody. Pozycjonowanie to proces, który jest długotrwały i trzeba do niego spokojnie podejść. Nie można oczekiwać po miesiącu, że już będą efekty pozycjonowania. Dopiero po około roku można na takie rezultaty czekać. Jak ocenić efekty pozycjonowania po upływie roku? Gdy minął już rok odkąd jesteśmy pozycjonowani możemy zacząć myśleć o tym jakie działania podjąć, by rzeczywiście były należyte efekty. Wtedy można już sobie dokładnie przeanalizować czy pozycjonowanie jest skuteczne oraz czy mamy aspekty, które można w tym zakresie nieco poprawić. Mocne słowa kluczowe

Jeśli dobrze obierzemy różnorakie mierniki można oczekiwać, że całościowo zobaczymy efekty pozycjonowania. Gdy już raz uda nam się wypracować należytą metodologię można potem już wykorzystywać ją każdego roku. Podstawowe mierniki jakie należy wykorzystać to słowa kluczowe, ruch na stronie oraz konwersja. Na sam początek należy przeanalizować czy użyte słowa kluczowe przyczyniają się do wzrostu pozycji strony w konkretnych wynikach wyszukiwania. Trzeba sprawdzić jak popularne były te słowa w wyszukiwarkach oraz jaki jest poziom ich konkurencyjności? Nie zawsze celem jest pierwsza pozycja w ciągu roku ponieważ przy bardzo obleganych słowach praktycznie będzie to trudne do osiągnięcia. Warto więc obrać sobie bardziej racjonalne cele i na tej podstawie potem podejmować analizę. Druga kwestia to zbadanie jakie są wejścia na stronę. Jeśli słowa kluczowe są dobrze dobrane to można oczekiwać, że dzięki temu ruch na naszej stronie będzie większy. Na pewno kreatywny link building to czynnik, który może sprawić, że liczba klientów będzie na stronie rosnąć. Zawsze należy badać czy liczba unikalny wejść w stosunku do poprzedniego roku wzrosła. Ostatnia kwestia to konwersja. Chodzi o to, że użytkownicy będą się u nas pojawiać i nie będą tam tylko jednorazowo, ale będzie można oczekiwać na to, że będą wracać.

Marcin Musiał

Specjalista social media w jednej w Wrocławskich agencji interaktywnych.